موسسه دبیرخانه دین پژوهان کشور

موسسه دبیرخانه دین پژوهان کشور

۶ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

۰۵
آذر
به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای دین پژوهان کشور:

دبیرخانه دین پژوهان کشور از پژوهشگران علوم اسلامی جهت کرسی های آزاد اندیشی دینی دعوت کرد.

 

دبیرخانه شورای دین پژوهان کشور اعلام کرد، تداوم سلسله نشستهای علمی و کرسی های تخصصی آزاد اندیشی دینی را در سال جاری در دستور کار دارد.


این دبیرخانه اعلام کرد : به منظور استفاده از نظرات پژوهشگران علوم اسلامی در مسئله شناسی و تعیین اولویت ها، از پژوهشگران و محققین دعوت کرده است تا موضوعات و مسائل مهم مورد نظر را همراه با پیشنهاد سخنرانان و منتقدان  خبره در آن موضوع از طریق ایمیل یا سامانه پیام کوتاه ویا تلفنی به این دبیرخانه اعلام نمایند.

پژوهشگران می توانند اولویت ها، موضوع و مباحث مورد نظر خویش و شخصیت های صاحب نظر در آن موضوع را از طرق ارتباطی زیر به دبیرخانه دین پژوهان اعلام نمایند.

ایمیل : info@dinpajoohan.com

سامانه پیام کوتاه : 3000151583

تلفن : 02537834536 - 02537835397

در این گزارش همچنین اعلام شده است که محققین علوم اسلامی و علاقه مندان می توانند اخبار، دیدگاهها و مقالات دین پژوهان را در پایگاه اطلاع رسانی http://www.dinpajoohan.com  ملاحظه فرمایند.

  • محمد مهدی صاحبی
۰۵
آذر
فتواهای علما در صورت اجماع بسیار موثر است / گروه های تندرو مورد تایید کشورهای غربی



آیت الله العظمی سبحانی در اختتامیه کنگره ضد تکفیر: 
فتواهای علما در صورت اجماع بسیار موثر است / گروه های تندرو مورد تایید کشورهای غربی 
حوزه/ دبیر علمی کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام گفتند فتواهای علما در صورت اجماع بسیار موثر است و ما نمی توانیم به این مقدار بسنده کرده و بلکه باید برنامه برای ریشه کن کردن پدیده تکفیر داشته باشیم. متن کامل در ادامه مطلب
  • محمد مهدی صاحبی
۰۵
آذر
اخبار کنگره جریان‏های تکفیری

بیانیه پایانی کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت (ع) ـ ابنا ـ "کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام" امشب یکشنبه سوم آذر 1393 با صدور بیانیه پایانی، کار خود را در قم به اتمام رساند.

متن کامل این بیانیه که به وسیله «شیخ نبیل نعیم» از علمای اهل سنت مصر قرائت شد به شرح زیر است:

یا ایها الذین امنو ادخلوا فی السلم کافه ولا تتبعوا خطوات الشیطان انه لکم عدو مبین

در شرایط کنونی جهان که امت اسلامی باید جایگاه شایسته خود را در عرصه بین الملل بیابد، متاسفانه جهان اسلام یکی از تلخ‌ترین و دشوارترین دوره‌های خود را می‌گذراند.

جریان‌های افراطی و تکفیری با اقدامات خود، موجب مشوش کردن چهره اسلام عزیز، تفرقه مسلمین، انحراف نگاه از مسائل اصلی جهان اسلام، تقویت جبهه دشمن و تداوم سلطه و غارت منابع و ثروت‌های کشورهای اسلامی شده‌اند و خون و مال و عرض مسلمین و بی‌گناهان را مباح دانسته، با خشونت و قساوت تمام، آنان را قربانی اندیشه های انحرافی و اعمال جنایتکارانه خود می‌کنند. متن کامل در ادامه مطلب

  • محمد مهدی صاحبی
۰۵
آذر
استاد محمدجواد صاحبی، دبیر علمی کنگره:

آیت الله آصفى درهمه رخدادهای سیاسی جهان اسلام حضوری پررنگ و درخشان داشته‌اند.

زندگی‌نامه «از نسل آفتاب»

 آیةالله محمدمهدی آصفی بروجردی، در سال 1316 خورشیدی، برابر با 1355 قمری و 1937 میلادی در شهر نجف‌اشرف در خانواده‌ای اهل علم دیده به‌جهان گشود.

 

آیةالله محمدمهدی آصفی بروجردی، در سال 1316 خورشیدی، برابر با 1355 قمری و 1937 میلادی در شهر نجفاشرف در خانوادهای اهل علم دیده بهجهان گشود.

 ایشان مقدمات و سطح را در محضر پدر و دیگر استادان حوزه علمیه نجف فراگرفت.

حضرات آیات صدرالدین بادکوبهای، مجتبی فاضل لنکرانی، سیداسدالله مدنی، مسلم ملکوتی سرابی و محمدرضا مظفر از اساتید ایشان بودند. آیةالله آصفی همزمان دروس دانشگاهی را نیز تا مقطع کارشناسیارشد در کلیهالفقه، به ریاست آیةالله محمدرضا مظفر گذراند.

  • محمد مهدی صاحبی
۰۳
آذر
لینک به روز شده آثار ارسالی به دبیرخانه دهمین آیین تجلیل از پژوهشگران حوزه دین


http://www.dinpajoohan.com/article13012.html


  • محمد مهدی صاحبی
۰۳
آذر
عضوشوراى دین پژوهان کشور

آیت الله آصفی بر منهاج فقه جواهری و روش درست اصولی سیر کرد
به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین اعرافی پیش از ظهر امروز در همایش بزرگداشت آیت الله محمد مهدی آصفی در قم، گفت: سخن گفتن از این عالم بزرگوار بسیار مفید و در عین حال سخت است زیرا ایشان شخصیتی چند بعدی و بسیار اثرگذار در تاریخ شیعیان داشته و دارند.

وی افزود: آیت الله آصفی در حوزه فقه، برخوردار از فقه اصیل و ریشه دار حوزه های علمیه است که همیشه زنده و پاسخگو به زمان خود می باشد.

رئیس جامعة المصطفی بیان کرد: اگر کسی به مجموعه مباحث فقهی ایشان مراجعه کند در می یابد که بر همان منهاج فقه جواهری و روش درست، اصولی و فقهی سیر کرده و این دستگاه بزرگ اجتهادی را در قلمروی جدید تسری دادند؛ نه فقه منحرف شده و نه فقهی که در گذشته بماند و به آفاق جدید نگاه نکند.متن کامل در ادامه مطلب

  • محمد مهدی صاحبی